23 Eylül 2014 Salı

Hasta Mahkûm Yedi Saat Ring Aracında Bekletildi

Hasta mahkum Zeliha Bulut, götürüldüğü hastanede sabah 09:00’dan 16:00’ya kadar hastane bahçesindeki ring aracı içinde bekletildi. O saatte servisler kapandığı için muayene olamadan geri döndü.


Ankara Sincan Kapalı Kadın Hapishane'sinde hükümlü bulunan Zeliha Bulut, sağlık raporu almak için götürüldüğü hastane bahçesinde park edilmiş ring aracının içinde yedi saat bekletildi.

Bulut, yazar Adil Okay’a yazdığı mektubunda, hasta mahpuslar listesinde olduğu için sağlık raporu almak üzere hastaneye sevk edildiğini anlattı.

“Saat 9:00’da oradaydık, 16:00’ya kadar hastane bahçesindeki ring aracının içinde bekletildim. Ringden çıkarılınca nörolojiye götürüldüm. Asker kelepçeyi açmadı. Zaten saatlerce ringde, o sıcakta havasızlıkta ter içinde kalmışım, dakikalarca askerle tartıştık.”

“Sonunda doktora da söyledim. Ancak o vakitte bölümler kapatıldığı için gerisin geri ringe!”

Askerin yanında jinekolog muayenesi

Askerlerin muayene esnasında kelepçelerini açmadığını söyleyen Bulut, doktorların bu durum karşısında tepkisiz ve pasif kaldığını anlattı.

“O günden sonra gittiğim tüm bölümlerde aynı sorunu yaşadım. Asker kelepçeyi açmamak için diretiyor. Doktorlar pasif davranıyor.”

“Kadın Doğum bölümündeki kadın içler acısıydı. Özel bir muayene ve askerlerin arasında sorularına yanıt vermemi bekliyor. Ben de bir kadın olarak askerlerin arasında beni muayene etme girişimini gayri insani bulduğumu, etik olmadığını, ayrıca muayene olma talebimi iletim. Zar-zor asker çıktı muayene oldum. Yani her adımı bıkkınlık yaratmak ve gelmeyelim diye hep özel uygulama!”

Ailesiyle görüşemiyor

Zeliha Bulut mektubunda sevk talebinin de kabul edilmediğini anlattı:

“Bakırköy veya Gebze’ye sevk edilmek için dilekçe verdim. İlkin disiplin cezasını gerekçe gösterdiler, ikincisinde de bu suç grubuna göre yer yoktur yanıtını verdiler. Oysa Gebze’de arkadaşlar kalıyor ve bana yer var, dediler”

Bulut, ailesinin maddi sıkıntılar nedeniyle görüşüne gelemediğini, babasının artık yolculuk yapacak durumda olmadığını yazıyor.

Müebbet hapis mahkumu

Zeliha Bulut 2012 yılında yargılandığı Ankara 11. Ağır Ceza Mahkemesi'nde “Türkiye Cumhuriyeti Anayasa’nın öngördüğü düzeni ortadan kaldırmaya veya bu düzen yerine başka düzen getirmeye veya bu düzenin fiilen uygulanmasına önlemeye teşebbüs” suçunu düzenleyen TCK 309/1. maddesi uyarınca, müebbet hapis cezasına çarptırıldı.

Türkiye İşçi Köylü Komünist Ordusu (TİKKO) üyesi olmakla suçlanan Bulut, dokuz yıldır hapiste ve şizofreni hastası.

İnsan Hakları Derneği (İHD), Türkiye İnsan Hakları Vakfı (THİV), Mazlum-Der ve Ceza İnfaz Sisteminde Sivil Toplum Derneği’nin (CİSST) ortak yürüttüğü bir çalışmanın verilerine göre, Bulut, “Ağır hastalık nedeni ile derhal tahliye edilmesi gereken hasta mahpuslar”  arasında yer alıyor.

Kaynak: Bianet