18 Eylül 2014 Perşembe

Diyarbakır’da Kürtçe Eğitim Veren Okul Yeniden Kapatıldı

Bağlar ilçesindeki Kürtçe eğitim veren okulu polis tazyikli su ve gaz bombası kullanarak bir kez daha mühürledi.

Diyarbakır’da Kürtçe eğitim veren Ferzad Kemanger İlkokulu ikinci kez mühürlendi.

Pazartesi günü savcılık tarafından mühürlenen ancak çocuklarının Kürtçe eğitim görmesini isteyen velilerce tekrar açılan okulun dün akşam yeniden mühürlenmek istenmesi üzerine halk tepki gösterdi.

Polisin okul bahçesine girmesinin ardından yaşanan tartışmaların sonunda polis tazyikli su ve gaz bombası kullandı ve kapıyı mühürledi.

Polisin saldırısı üzerine başlayan çatışmalar mühürlenme işleminden sonra da devam etti.

Yüksekova ve Cizre'deki okullar da kapatıldı.

KJK’den boykot çağrısı

Kürdistan Kadınlar Topluluğu (Komalên Jinên Kurdistan-KJK) Koordinasyonu da bir açıklama yaparak Diyarbakır, Cizre ve Yükekova’da açılan Kürtçe eğitim veren okulların kapatılmasını kınadı.

“Bu topraklarda yaşayan halkların çocukları Türk çocukları kadar anadillerinde parasız eğitim görme hakları vardır. Bunun engellenmesi böylesi bir süreçte ancak hükümetin çözümsüzlükte ısrarının ispatıdır” denilen açıklamada boykot çağrısı da yapıldı.

“Türkiye’de anadilinde eğitim görme hakkı elinden alınmış olan herkesi Kürt halkının yanında, halkımızın kendi imkânları ile yaptığı okulları sahiplenmeye, bu okullar açılıncaya kadar tüm mekânları okula dönüştürmeye ve başlatılan sömürgeci eğitimi boykot eylemini derinleştirerek yükseltmeye çağırıyoruz.”

KCK Yürütme Konseyi Eş Başkanlığı da dün yaptığı açıklamada, AKP Hükümeti'nin anadili yasağına tepki göstererek halkı Kürtçe eğitim yasağını tanımama ve Kürtçe okulları sahiplenerek yeniden açmaya, boykotu derinleştirmeye çağırmıştı.

Ne olmuştu?

Diyarbakır’ın Bağlar, Hakkari'nin Yüksekova ve Şırnak'ın Cizre ilçelerinde, Kürdi-Der ve Eğitim Sen’in de aralarında bulunduğu sivil toplum kuruluşlarının desteğiyle Kürtçe eğitim vermek amacıyla açılan üç okul; Ferzad Kemanger İlkokulu, Üveyş Ana İlköğretim Okulu ve Bêrîvan İlköğretim Okulu 15 Eylül’de faaliyete başladı.

Üç okulda dün İçişleri Bakanlığı’nın talimatıyla mühürlendi.

Cizre'de engellenen eğitim boş bir sınıfta, Yüksekova'da ve Diyarbakır’daki okullar ise okulun mührünün veliler tarafından sökülmesi sonrası tekrar başlamıştı.

Kaynak: Bianet