20 Ekim 2011 Perşembe

Katliamlara gerekçe arayan medya

Türkiye’de her gün 5 kadın en yakınındaki erkek tarafından çeşitli bahanelerle katledilirken, devletin bu katliamları önleyecek yasalar çıkarmaması ve yargının da uyguladığı “Haksız tahrik indirimi” ile katiller adeta ödüllendirilmeye devam ediyor. Medyanın ise, eril bir dil ile kadın cinayetlerini “töre”, “namus”, “tahrik”, “aldatma” gibi unsurlarla vermesi toplumun kadın cinayetine bakışını büyük ölçüde belirliyor. Amed’de 13 Temmuz 2010 tarihinde evinde ölü bulunan ve intihar ettiği iddia edilen 3 çocuk annesi 32 yaşındaki B.Y’nin eşinin yeğeni tarafından öldürüldüğü cinayetin ele alınış biçimi ise bu konunun örneklerinden sadece biri.

Çocuklara da travma yaşatılıyor

Diyarbakır Sulh Ceza Mahkemesi’nde görülen ilk duruşmada katil Ömer Y, “Amcamın eşi B.Y. beni devamlı olarak rahatsız ediyordu. Ben kendisinden kurtulmak için evlenmek istedim. Ama bu durumda da ilişkimizi herkese söyleyeceğini söyleyerek, beni tehdit etti. Ben de bir anda bunalıma girerek bu fiili gerçekleştirdim” diye savunma yaptı. Bunun üzerine Sabah ve Takvim gazeteleri bilindik manşetlerle davayı 3 Ekim’de “İşte gerçek Aşk-ı Memnu” ve “Yasak aşk yaşadığı yengesini öldürdü” başlıklarıyla haberleştirdi.

Gazetelerde çıkan haberlere tepki gösteren B.Y’nin eşi A.Y, olayın üzerinden 1 yıl 3 ay geçtiğini ve 3 çocuğuyla kendilerini yeni yeni toparlamaya başladıklarını söyledi. A.Y, “3 çocuğum okula gidiyor. Psikolojileri yeni düzelmeye başlamıştı. Ancak gazetelere atılan manşetlerle tekrar başa döndük. 3 çocuğum da okuyor. Aynı travmayı çocuklarıma ve bana yaşatmaya kimsenin hakkı yoktur. Hakkımı arayacağım. Takvim ve Sabah gazetesi hakkında suç duyurusunda bulunacağım” dedi.

Gereken inceleme yapılmadı

B.Y’nin kardeşi Ayfer Özpamuk, ablası öldürüldüğü gün olay yerine gelen polislerin gereken incelemeleri yapmadığını belirterek, polislerin sadece kapı ve prizlerden parmak izi alıp gittiğini söyledi. “Şimdi ise itiraz ettiğimizde yeterli ‘delil yok’ diyorlar. Sen gereken delilleri toplamadan gittin. Tabii delil olmaz” diyen Özpamuk, Sabah ve Takvim gazetelerinde çıkan haberlere tepki gösterdi. Özpamuk, “Bu haberler kesinlikle taraflı yapılan haberdir. Aile olarak bunu kabul etmiyoruz. Konuyla ilgili Cumhuriyet Savcılığı’na suç duyurusunda bulunacağız. Bugün benim ablam yaşamıyor. Sadece katilin ifadeleri var ortada. Peki gerçek nasıl çıkacak ortaya?” diye konuştu.

Pınar URAL / Diha
Kaynak: Haberlink