30 Haziran 2011 Perşembe

'Yamuk yürüyor ve terli... Atın içeri!'



BDP desteği ile seçilen bağımsız milletvekillerinden Sırrı Süreyya Önder, Sebahat Tuncel, Ertuğrul Kürkçü ve Levent Tüzel’in de aralarında bulunduğu grubun pazar günü yapmak istediği eyleme polis sert müdahalede bulunmuş çıkan olaylar sonrası 32 kişi gözaltına alınmıştı. Bu kişilerden beşi tutuklandı. Gözaltına alınan şüphelilerin bir bölümü emniyet ifadelerinde eylem ile hiçbir ilgilerinin olmadığını söyledi. 

‘Ben basurum polis bey’ 

Siirt’li A.M. olay günü hemoroit tedavisi için Şişli Eftal Hastanesi’ne gittiğini ancak yaşadığı ağrıdan yürüyüşündeki aksaklık nedeni ile polisin kendisine “Bu şekilde yürüdüğüne göre eylemde yaralandın ve buraya geldin” diyerek gözaltına aldığını söyledi.

Güvenlik görevlisi olarak çalışan Zonguldaklı Z. M. ise ifadesinde “Kız kardeşim olaylardan korktuğu için Ankara Simitçisi’ne girdik. İçerde olayların yatışmasını beklediğimiz esnada polisler gelerek beni aldılar. Durumumuzu anlatamadık” dedi.

Gözaltına alınan Kilisli 2 kardeş de eylem ile hiçbir ilgilerinin olmadığını söyleyerek alışveriş için önce markete gittiklerini, buradan ayrıldıktan sonra polisin kendilerini gözaltına aldığını söyledi. Bu kişiler avukatlarına “Bizi terli görüp hemen eylemci diye gözaltına aldılar” dedi.

‘Kürt müsün’ 

21 yaşındaki İ. M. ise emniyetteki ifadesinde eylemlere katılmadığını, olayların sakinleştiği bir sırada Taksim istikametine doğru gittiğini söyleyerek şunları ifade etti: “Ben Taksim istikametine gittiğim sırada bir vatandaş beni yakalayarak ‘Kürt müsün’ diye sordu.

Bu şahsın elinde bıçak olduğu için korktum ve Kürt’üm dedim ve beni resmi polislere teslim etti. Bu şahıs beni polislere teslim edinceye kadar dövdü.” Olaylar sırasında engelli 32 yaşındaki N. K. de kafasına aldığı cop darbesi ile yaralandı.

Dinçer GÖKÇE
Kaynak: Radikal