1 Nisan 2010 Perşembe

Vali ile Polemiğe Girmenin Bedeli

Erzurum’un Tortum İlçesi’nde kurulması planlanan hidroelektrik santrali (HES) ile ilgili düzenlenen konferansta Vali Sebahattin Öztürk ile tartışan Erzurum Tema Vakfı Temsilcisi, öğretmen Işıl Bedirhanoğlu’na, ‘kınama’ cezası verildi.


Tortum’da halkı bilgilendirilmek amacıyla 22 Şubat’ta Çok Programlı Lise salonunda düzenlenen toplantıda TEMA Vakfı Erzurum Temsilcisi, Palandöken İlköğretim Okulu sınıf öğretmeni Işıl Bedirhanoğlu, “Su kaynakları öncelikle burada yaşayanlara, ardından da bize aittir. Masa başında hazırladığınız projelerle bölge halkına ve doğaya zarar veriyorsunuz. İnsanların buradan göç etmelerine neden oluyorsunuz. Kusura bakmayın ama kimse milyon dolarları bırakıp da, sizin köylerinizi düşünmez” diye konuştu.

TÜM SALON ÖĞRETMENİ ALKIŞLADI

Konuşması salondakiler tarafından alkışlanan Işıl Bedirhanoğlu’nun elinden mikrofonu alan Vali Sebahattin Öztürk ise “Salonda aşağı yukarı 200 kişi var. Herkesin görüşü aynı olduğu zaman hepinizi nasıl dinleriz? Bizim buna vaktimiz yok” dedi. Bunun üzerine Bedirhanoğlu, “Sayın Valim herkesin vakti kıymetli, burada 200 insan konuşuyorsa, bunları dinlemek zorundasınız” diye karşılık verdi. Vali Öztürk de, öğretmene, “Yapmayın ya, işimi sizden mi öğreneceğim?” diyerek çıkıştı.

Milli Eğitim Müdürlüğü, konferansın ardından öğretmen Işıl Bedirhanoğlu hakkında soruşturma açtı. Müfettişlerin yaptığı soruşturma sonucu Bedirhanoğlu’na ‘kınama’ cezası verildi. İl Milli Eğitim Müdürü Fevzi Budak, kınama cezasının soruşturma sonrası verildiğini doğruladı.

Kaynak: Birgün